22.04 До дня книги https://www.facebook.com/ntbvntu1960/videos/%D1%86%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D1%96-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8-%D0%B4%D0%BE-%D0%B2%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%B4%D0%BD%D1%8F-%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8-%D1%96-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0/2106745242889567/ | |||
У квітні 1995 р. Генеральна конференція ЮНЕСКО заснувала Всесвітній день книги і авторського права, який щорічно відзначається з 1996 року. Це данина поваги до книг та авторів. Головна мета свята – привернути увагу державних органів і читачів до книг як джерела отримання знань, мати доступ до духовних і матеріальних цінностей, розуміння краси і творчих досягнень людини. Адже книги – це вікно у світ культурного розмаїття, це міст, що з'єднує різні цивілізації у часі й просторі. ЮНЕСКО обрала цю дату з огляду на її символічність для світової літератури. Причиною вибору саме цієї дати послужило те, що багато відомих письменників народились або померли 23 квітня. Наприклад, М. Сервантес, В. Шекспір, Л. Вега, М. Дрюон, М. Валеджо, В. Набоков… Сьогодні Всесвітній день книги святкують у 190 країнах світу. Символічно день 23 квітня також був обраний завдяки традиції святкування Дня книги у Каталонії, де у День Святого Георга дарували троянду за кожну куплену книжку. Цього дня також прийнято було дарувати книгу близьким людям, тим, кого любиш. Цього дня проводяться зустрічі з авторами, читання уривків із улюблених книг, різноманітні конкурси, акції на захист книги, фестивалі читання, розпродаж книг тощо. Деякі країни з нагоди цієї дати видають одне з найпопулярніших видань і роздають його безкоштовно. В усьому світі цього дня купують, дарують, читають книжки. До речі, на батьківщині Сервантеса цю дату святкують конкурсом – безперервним читанням «Дон Кіхота». Читці змінюють один одного протягом 48 годин. Кожного року за ініціативою ЮНЕСКО обирається Всесвітня столиця книги. Такими вже були Мадрид, Александрія, Нью-Делі, Антверпен, Монреаль, Турин, Богота, Амстердам, Бейрут, Любляна, Буенос-Айрес, Єреван. В 2013р. таїландська столиця Бангкок названа «очільником» світової книгоіндустрії тобто упродовж року вона вважатиметься Всесвітньою столицею книги. Вибір книжкових столиць – частина зусиль ЮНЕСКО з популяризації книг і читання. Книга на сучасному етапі розвитку цивілізації залишається одним із найефективніших інструментів передачі інформації з усіх сфер людської діяльності. Писемність завжди була головним чинником у культурі кожного народу, відігравала провідну роль у його духовному розвитку, тісно поєднувала покоління. Книги покликані служити людям, а краса і мудрість, відтворена у друкованих рядках, неодмінно має стати на заваді жорстокості, несправедливості й насиллю, врятувати наш неповторний світ. Щиро вітаємо всіх шанувальників книги, усіх тих, хто шанує й розвиває друковане слово, із Всесвітнім днем книги і авторського права! Бажаємо нових відкриттів, реалізації творчих задумів та натхнення! Нехай придбана у цей день нова книжка стане її власнику справжнім другом і порадником на довгі літа. Книги – морська глибина, Крапля довбає камінь не силою, а частим падінням, так людина стає вченою не силою, а частим читанням. Овідій Навчайтесь і читайте. Читайте книжки серйозні. Життя зробить усе інше. Ф. Достоєвський Завдання книги - полегшити, прискорити пізнання життя, а не замінити його. Корчак Я. Книга - це джерело освіти, знання і якщо збагачення, то збагачення культурного і душевного. Рильський М. Щоб підготувати людину духовно до самостійного життя, треба ввести її у світ книг. Сухомлинський В. О. Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку. Книга рятує душу від здерев’яніння. Шевченко Т. Г. Читання - це створення власних думок за допомогою думок інших людей. М.О. Рубакін Вчасно прочитана книга - величезна удача. Вона здатна змінити життя, як не змінить її кращий друг або наставник. П.А. Павленко Найкорисніші ті книги, які змушують читача доповнювати. А. Вольтер Коли людина припиняє читати, вона перестає мислити. Дідро | |||
Тема: Ознайомлення з бібліотекою
Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про бібліотеку; формувати читацький досвід; практично ознайомити учнів з поняттями: бібліотека, бібліотекар; ознайомити з основними правилами гігієни читання, з правилами збереження книжки, правилами поведінки в бібліотеці.
Обладнання: книжкова виставка «Казковий дивосвіт», плакат «Правила поводження з книгою». Сонце освітлює людям шлях, книжка дає їм крила.
Хід уроку
I. Екскурсія в шкільну бібліотеку «Мандрівка книжковим містом»
Бібліотекар: Доброго дня, діти. Давайте познайомимось. Мене звати Тетяна Володимирівна. Сьогодні ми зустрілися з вами, щоб познайомитися з нашою шкільною бібліотекою – першою бібліотекою в вашому житті. Саме слово «бібліотека» в перекладі з грецької означає – місце, де зберігаються книжки. А зараз ми вирушимо в подорож. Ця кімната, куди ви потрапили, - книжкове містечко. А живуть у ньому книжки. Кожна книга має свою «точну адресу», свою «квартиру», «кімнату» і навіть «місце». Коли книга «йде» в гості до читачів, місце її вільне. Повернувшись «додому» - в бібліотеку, вона знову стає на своє місце. Адреса книги написана на розподільнику. Ця адреса свідчить про те, що назва книжки починається на певну букву, або з такої літери розпочинається прізвище письменника. Наприклад, літера Ш. Тут мешкають книжки, написані такими письменниками, як Шевченко, Шекспір та інші…Тому , діти, в бібліотеці можна швиденько знайти будь-яку книгу. Давайте переконаємося в цьому. - Про кого ви б хотіли почитати? Хто ваш улюблений персонаж? - Добре. Я зараз знайду ці книги.
Бібліотекар Продовжимо нашу мандрівку книжковим містом. Зверніть увагу на книжкові виставки, їх декілька. На книжкових виставках стоять найкращі книги. Виставки існують для того, щоб привернути увагу читачів до цікавих книг. Ось, наприклад, на полиці «Казковий дивосвіт» зібрані казки, а на полиці «Дивовижне поруч» ви знайдете дуже цікаві факти про тваринний та рослинний світ.
II. Правила користування бібліотекою
Бібліотекар Наша бібліотека створювалася не за один день і не за один рік. Нашій школі вже багато років. Всі ці роки бібліотека поповнювалася книгами. Зараз їх майже 12 000. І всі ці роки книжечки чекають на своїх читачів. До них приходять діти і кличуть їх у гості. Не надовго на тиждень, або на два. Книжечки радіють. Вони люблять мандрувати з школярами, знайомитися з новими читачами. Деяким книжечкам сподобалося у гостях. Їх бережно обгортали обкладинками, між сторінками клали яскраві закладки, щоб швидше знайти останню прочитану сторінку. А відпочивали вони на чистих столиках та шафах. Але деяким книгам жилося погано: їх ногами під диван запихали, сторінки пом’яли, брудними руками брали.
Дорогі діти, коли б книга ожила і заговорила, то ось, що вона сказала б вам (виходить дівчинка в костюмі «Книги»):
Книга - Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені буде соромно, якщо мене потім візьмуть інші. - Не розмальовуйте мене ручкою і олівцем – це так некрасиво. - Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз. - Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте ріжків сторінок, а вкладіть закладку. - Бережіть книгу!
Бібліотекар Бачите як багато в бібліотеці книг. Ставши читачем шкільної бібліотеки, цілий світ відкриється вам. А допоможе вам розібратися в ньому бібліотекар. Працює наша бібліотека щоденно. Книги видаються на десять днів. Читачів, які вчасно не повертають книги до бібліотеки, 9 називають боржниками.
А зараз ознайомимося з правилами користування бібліотекою:
- З книгами поводитися бережливо.
- Всі книги обов’язково слід повернути до бібліотеки.
- Не можна порушувати порядок розміщення книг на полицях.
- У бібліотеці поводитися тихо, не заважати іншим читачам.
III. Підсумок уроку
Бібліотекар А зараз перевіримо чи уважно ви мене слухали.
Спробуйте відгадати загадки:
- Щодня приходимо у храм духовний,
Що мудрості і дива повен.
Гортаємо сторінки чудові,
Світ пізнаємо в рідній мові.
Це не кіно, не ігротека
Дитяча це….(бібліотека)
- Розібратися у морі книг
– І веселих і сумних
Допоможе вам не пекар
А знавець …..(Бібліотекар)
- В школі – учень,
Вдома – син,
У театрі ти – глядач
Як зайдеш у бібліотеку
Будеш зватися…..(читач)
- Це не ляси-прибамбаси
І не плітки чи смішки,
І не брязкальця-прикраси
А улюблені ……(книжки)
- Книгу взяв в бібліотеці.
І на кілька років зник.
І тебе вже називають
Не інакше як …..(боржник)
- Цю барвисту гарну книжку
Кожен прочитав школяр.
Бо до всіх книжок доріжку
Прокладав нам всім…. (буквар)
- Вінні Пух і Буратіно,
Попелюшка і Мальвіна.
Познайомтеся, будь ласка,
А домівка їхня….. (казка) (М. Людкевич «Мудрагелія»)
Бібліотекар Молодці діти! Ви гарно справилися з завданням. Я думаю, що вам всім сподобалося у бібліотеці і всі ви станете читачами нашої бібліотеки. На закінчення хочу побажати вам бути активними читачами, берегти і любити книги. До побачення! До нових зустрічей!
Комментариев нет:
Отправить комментарий