Сценарії бібліотечних свят

22.04
Сценарій свята «ВЕЛИКДЕНЬ – світлий день!»

Вдягла весна мережану сорочку, 
Умившись і звільнившись від турбот, 
І підіймає волошкові очі 
До вищих, до церковних позолот.

Великдень всіх нас на гостини просить, 
Малює сонце полотно небес, 
І крашанку, як усмішку підносить, 
— Христос воскрес!

Воістину воскрес! 
І дзвони засріблилися завзяті, 
І ніби покотилось між людьми: 
— Христос воскрес!

Ведуча: Весною приходить до нас одне з найвеличніших християнських свят — Великдень. Великодній день — святий день. У цей день воскрес Син Божий — Ісус Христос, власним життям заплативши за гріхи роду людського.

Відео «Вітаємо з Великоднем»

Інсценізація уривка з казки «Курочка Ряба»
Іде баба, тримає в руках шкаралупку від яйця і плаче.

Баба. Ой, горе мені, горе. Що ця довгохвоста мишка наробила? 

Курочка. Що сталося, бабцю, чого плачеш?

Баба. Як же мені не плакати? Поклала я яєчко, що ти знесла, на поличку. Бігла мишка, хвостиком зачепила, яєчко впало і розбилося. А я хотіла на свято писанку розмалювати.

Курочка. Не плач, бабуню. Я знаю, що треба робити. Давай попросимо діточок, нехай нам допоможуть.

Виходять діти-читці

1-а дитина
Я писанку казкову намалюю: 
На ній яскраве сонечко блищить, 
Веселий дощик моросить. 
Земля квітує рястом голубим, 
У чистім небі журавлиний спів,

2-а дитина
Малеча радісно співає, 
Відродження Христа вітає. 
Летить ця пісня до небес 
І жайвором над полем зависає.

3-а дитина 
На Великоднє свято дарують люди одне одному писанки. Оздоблене узором яйце символізує пробудження природи, зародження нового життя.

1-а дитина
В хаті на осонні 
Сяду на ослоні, 
Сяду я скраєчку 
— Розпишу яєчко.

2-а дитина
Нумо, пензлик, потанцюй, 
Гарно писанку малюй, 
Буде небо, і земля, 
І ставочок, і поля,

3-я дитина
Сильний і міцний дубок, 
А на ньому — яструбок. 
Буяє в мене писанка 
Про Вкраїну пісенька.

Звучить пісня «Розмалюю писанку».
Учень 1
Яєчко розмальоване, барвисте,
Ним тішиться і старець і дитя – 
Творіння рук людських святе і чисте,
Маленький символ нашого життя.

Учень 2
Вкраїнська писанка проміниться життям.
Великдень славить перед цілим світом,
Співзвучно до весни серцебиття,
В ній оживають трави, птахи, квіти.

Учень 3
Котилася писаночка з гори на долину,
Прикотилась прямісінько до нас у хатину,
А за нею йде Великдень, несе білу паску,
Дзвонить в дзвони, розсипає радощі і ласку.

Виходять п'ятеро дітей у ролях писанок.
Писанки починають обережно рухатись, залишаючи позаду себе великий кошик.

Писанки
Стук, стук, стук, обережно. 
Бо в кошику тісто! 
Стук, стук, стук, обережно, 
Від жари аж млосно!

Червона  писанка
Я сидіти тут не хочу. 
На підлогу собі скочу.

Зелена писанка
Ходімо швидше, вилізаймо, 
Пісню гарну заспіваймо!

Звучить пісня про писанки.

Червона писанка
В буряках мене купала. 
На червоне змалювала-

Зелена писанка
У траві мене варила, 
На зелено запросила.

Жовта писанка
Мене вбрала у лушпину, 
В цибулевую сважину!

Коричнева писанка
В шкірці яблука мочила, 
Це надало мені сили.

Біла писанка
Я біленькою зосталась, 
Тільки квіточок набралась.

Писанки по черзі говорять:
«Христос Воскрес!» — шепочуть квіти,
Несеться шелест їх по лузі.

«Христос Воскрес!» — вкраїнські діти,
Радійте всі -  ви наші друзі!

«Христос Воскрєс!» — щебече дивно
Мила пташинка у гніздечку,

«Христос Воскресі» — моя родино,
Моя хатино, мій садочку.

«Христос Воскрес!» — Дніпро клекоче
Й несе цю вість у Чорне море.

Вкраїно, встань, протри вже очі,
Всміхнися і забудь про горе!

Дитина 1
Великий день!
Великий день! 
Який Великдень на землі! 
Багато радості й пісень 
Приніс нам янгол на крилі...

Дитина 2 
Веснянку діти хороводять. 
Христос Воскрес! 
Христос Воскрес! 
Сьогодні й сонце не заходить, 
А сяє й сяє із небес.

Танець «ВЕСНЯНКА»

Христос Воскрес! Співає вся природа,
Величний гімн полинув до небес.
Хоч він помер з любові до народу,
Із гробу встав, у величі Воскрес.

Христос Воскрес! Яка велична днина!
Яка любов, і ласка, і краса!
Віддав Господь улюбленого Сина,
Щоб людям всім відкрити небеса.

Христос Воскрес! Радійте нині, діти!
Сповнилося найбільше із чудес.
Пропала тьма, і сонце правди світить!
Христос Воскрес! Воістину Воскрес!



Звучить пісня «Бог любить тебе…»,

БІБЛІОТЕКА-КНИЖЧИН ДІМ
Сценарій свята до Всеукраїнського дня бібліотек

Бібліотекар. Дорогі діти!Указом Президента України від 14 травня 1998 року 30 вересня проголошеноВсеукраїнським днем бібліотек,а 2 листопада-Всеукраїнським днем шкільних бібліотек.Як  зазначено вУказі,це свято встановлено у звязку з великим внеском бібліотек України у розвиток вітчизняної освіти,науки і культури та необхідністю подальшого підвищення їх ролі у житті суспільства.Хоча бібліотекиУкраїни переживають важкі часи, відчувають матеріальні,технічні,фінансові труднощі,простежуються і якісно нові позитивні процеси: уперше прийнято Закон»Про бібліотеки і бібліотечну справу»,»Про національну програму інформатизації».
Дитяча бібліотека- це фундамент освіти, можемо навіть сказати, що за своєю суттю вона є берегинею знань.
Ушколі ви дізнаєтесь багато нового, цікавого,вчитеся писати,читати, рахувати,правильно поводитися.У всіх цих випадкахніяк не обійтися безнадійного помічника. Що це за помічник?
.»Хто мовчить,а всіх навчить?»
.»Не кущ,а з листочками,не сорочка ,а зшита, не людина,а навчає?»
Бібліотекар.  Єбагато див на землі, створених природою і зроблених руками людини.І серед них найбільше диво здив-книжка,у ній увесь неосяжний світ.Усе, що створено людським розумом,усе,до чого прагне наша душа,має своє відображення в книжці.
Бібліотека-море книг,
Бібліотека- храм науки....
Переступайте наш поріг,
Беріть скарби нетлінні в руки!
Так,ці скарби-книжки.
Стаючи шкільної бібліотеки треба:
.ці пе


нувати книжк
.засвоювати мудрість ,яку дає нам книжка;
.берегти книжки;
.бути активним читачем;
Учень 1.   Сьогодні особливий день для тих,хто любить книжку, поріднившись з нею. Сьогодні свято-День бібліотек!
Учень2.     Бібліотека.Тиша. Століття.
Історії і тисячі імен.
Тут зібрані думки, ідеї світу
Разом із мудрістю віків.
Учень3.    Ще з часів Київської Русі книги дуже цінувались.А за князювання Ярослава Мудрого в Києві при  Софіївському соборі було створено було створено
першу бібліотеку.Ось який напис прикрашав двері бібліотеки  «Всякий, хто вивчає науки,входитьсюди,не грюкне дверима,не стукне ногами:не заважає музам.Якщо ти когось знайдеш тут сидячим,шанобливо вклонися мовчки,не займай розмовами:тут мудрі говорять з ученими».
Учень 4.   Книги-це пам.ять.Урізних кінцях світу незалежно одне від одного люди в різні часи намагалися створити спосіб передачі думки,спосіб спілкування. Давній ассирійський цар зібрав величезну бібліотеку глиняних книг.
Учень1.  У стародавньому Єгипті писали на папірусі,у Новгороді –на бересті.У деяких інших місцях-на телячій шкурі. Врешті-решт китайці винайшли папір. Зусиллями різних людей на світ з явився друкарський верстат- і книжка стала такою ,якою бачимо її сьогодні.
Учень2.  Книги-мов ріки,які наповнюють собою увесь світ; це- джерело мудрості; у книгах бездонна глибина; ми ними втішаємося в печалі;у книгах-світло мудрості. І якщо
Саранно пошукати ,то знайдеш у книжці велику втіху і користь для своєї душі.




Учень 3.  Отже,дитяча бібліотека-це місце,де,як у кришталевій посудині,різноманітними барвами відображаються всі фантазії і мрії дитинства,де дитина не просто отримує книжку,а прилучається до джерел духовності.

Учень4.  Людина,для якої книжка уже з дитинства стала такою необхідою,як скрипка для музиканта,як пензель для художника,ніколи не відчує себе обділеною,збіднілою і спустошеною.
Бібліотекар. Дорогі діти! Сьогодні,у Всеукраїнський день бібліотек,до нас завітала Королева Книга.

Королева Книга.  Я-книжка!Я- товариш твій!
Ти берегти мене умій!
Щоб я була нова шораз,
Оберігай мене від клякс.
Листків,гляди,не загинай-
Зроби закладки,їх вкладай.
Мене папером обгорни,
Де взяв туди і поверни.
Запам ятай же – я твій друг,
Але не для бруднючих рук.
Я-книжка, я- товариш твій,
Тож зберегти мене зумій.
Дорогі діти, батьки , вчителі, гості!Я рада вітати вас на цьому святі.Запрошую вас до своєї чарівної країни-Книгарії.На свято до вас прийшла я не одна,а зі своїми підданими.Надамо їм слово.

Мешканець1.   Люба дитино!До тебе це слово!
Перед тобою-скарбниця чудова,
Книжку люби і душею і серцем.

Мешканець2.  Негоже бруд заносити в науку-
Простягуй книжці лише чисті руки.

Мешканець1.Якщо  ти хочеш книгу всю читати,Не змушуй сторінки в ній випадати,
Знай ,що книжки не слід перегинати.
 
Мешканець2.  Друг твій –книга-буде гарним,
І новеньким і охайним,
А для цього будь уважним
Не забувай речей в нім зайвих.
Краще витрати хвилинку,
Та візьмися й до пуття
Попідклеюй всі сторінки,
Книжці дай нове життя!
 

Мешканець1.   Візерунчасту закладку
Книжці подаруй на згадку
Ще й обкладинку вдягни-
Життя книги збережи.

Мешканець2.   Любі діти!
Книгарія-країна є така,
До неї не потрапиш просто так.
Спочатку навчися читати,
Тоді й до нас ти зможеш завітати.

Мешканець Книгарії1.  Країна наша –чарівна,
Багато знань дає вона.
Як книжку якусь прочитаєш-
Наскільки більше ти вже знаєш!

Мешканець Книгарії2.   Цікаво й весело у нас:
Гостей приймаємо весь час,
Але щоб книжечки весь час читати-
Не можна їх нам ображати.

Мешканець Книгарії1.  Сторінки загинать не слід,
На книжку ставити обід
І ручок в неї не кладіть,
Ви краще книгу обгорніть-
Послужить довше вам вона
Та усім іншим дітлахам.

Мешканець Книгарії2.  Як раптом книжка розірветься,
То  вам підклеїть доведеться.
Цього так , діти ,не лишайте-
Книжкам в біді допомагайте!

Мешканець Книгарії1.    Якщо ці правила прості
Засвоїли ви добре всі,
В Книгарію ви завітайте
І всі книжки тут прочитайте!

Бібліотекар.  У цей святковий день хочеться подякувати всім, хто прийшов до нас на свято,хто подарував книги.

Учень.  Книга- це мудрість минулих поколінь. Книга- це друг і порадник сьогодні. Книга-то наше багатство, вона дає людям знання.

Учень.Недарма в народі є прислів я:»Хто багато читає- той багато знає». Книга зберігаєу собі красу рідного слова,чарівність мови.Любіть книги, бережіть їх!



                   9 травня - День Перемоги !
Мета : знайомство з героїчними сторінками історії нашої країни ; формування в учнів
             почуття патріотизму , любові до свого народу , його героїчного минулого ;
               виховання громадських почуттів , любові до рідної країни ; формувати в учнів         
полікультурну та інформаційну компетентність .
Обладнання : слайдові презентація до дня перемоги
Література : інтернет ресурси http://www.9maya.ru/2012/04/14/klassnyy-chas-ko-dnyu-pobedy-poklonimsya-velikim-tem-godam.html ; http://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/vospitatelnaya-rabota/otkrytoe-meropriyatie-ko-dnyu-pobedy
                                Хід заняття
Організаційна частина
Добрий день !
Діти , а яке свято ми щороку святкуємо в травні ?
Так ,вірно День перемоги !   Щороку в травневі дні наш народ згадує грізні роки війни , вшановує пам'ять полеглих героїв , та прославляє тих хто залишився живим.
І саме цьому святу присвячена наша виховна година .Тема нашого заняття “Славімо день перемоги! “. Сьогодні ми з вами  поговоримо про важливі події під час Другої світової війни , та згадаємо тих героїв котрі полягли за наше щастя , мир та свободу.
Основна частина
Бесіда про початок війни
Діти , а яка з країн розпочала війну ?
Так розпочала війну Німеччина.
А в якому році розпочалася Друга світова війна ?
Так , правильно 1941 році . Про початок війни було оголошено по радіомовленню і я зараз пропоную прослухати вам цей фрагмент оголошення.
22 червня 1941 року мирне життя ношого народу було порушено віроломним нападом фашистської Німеччини .
 І щоб не опинитися у фашистському рабстві , заради порятунку Батьківщини народ вступив у смертельний бій з жорстоким , підступним і нещадним ворогом.
Мільйонам людей назавжди врізався в пам'ять перший день Великої Вітчизняної війни. Чорною тінню фашистської навали, димом пожеж, смертю і руїнами звалився він на нас. І враз неділя 22 червня 1941 року, мирний день відпочинку, обернувся довгими роками страждань.
            У бій за наші ниви,
          За ясний сміх дитячий,
           За юний спів щасливий,
          За славний труд гарячий.
            Вперед, полки суворі,
          Під прапором свободи,
           За наші ясні зорі,
        За наші тихі води.
- Сорок перший. Найважчий. Гіркі шляхи відступу. Попіл на місці сіл, чорні руїни там, де зовсім недавно вирувало щасливе життя.
- І в той же час сорок перший. Рік небаченої людської мужності. Безприкладна повість людської стійкості. До останнього патрона. До останнього подиху.
   2. Війна і діти
-   У перший день війни солдатам було по 17 років , тобто це були ще діти З кожних 100 дітей цього віку , що пішли на фронт 97 не повернулися назад .97 із 100 ! Ось вона, війна!
-В роки війни  діти працювали на заводах і фабриках .
-Діти і війна - поняття несумісні. Хлопці і дівчата, що потрапили на війну, повинні були розлучитися з дитинством назавжди. В ті часи їм довилось багато чого лихого пережити . Багато дітей втратили своїх батьків та в один день стали сиротами , багато стали на все життя  інвалідами .
- У роки другої світової діти виявилися найбільш незахищеними серед тих, кому довелося жити на окупованій території.
- – Також  під час війни діти працювали в партизанських загонах.

             4. Розповідь про перемогу радянських військ
- І ось вже внаслідок бойових операцій 1944 року вся радянська земля була звільнена від ворога . Червона Армія приступила до своєї великої місії – визволення народів Європи від фашизму .
      Здолали врешті ми Берлін.
                        Розбили ката, що й казати!
                      Ще вискаляє зуби він,
                    Та вже за горло міцно взятий.
                      Іще не стих вогонь боїв,
                    А вже на вежі прапор гордий
                 Солдат радянський мужньо звів
                 Під грізні пострілів акорди.
 Капітуляція. Повна, безумовна, беззастережна.
-8 травня 1945 року представники німецького верховного командування підписали в передмісті Берліна акт про капітуляцію збройних сил фашистської Німеччини. Ворог здався . Переможне завершення Великої Вітчизняної війни значило крах гітлерівського нового порядку , звільнення поневолених народів.
 - День 9 травня  став Днем Перемоги , великим святом всього людства.
 Підсумок заняття
Тож коли розпочалася Велика Вітчизняна війна?
Хто розпочав війну ?
Який рік був найважчим?
Яких герої Сумщини ви запам’ятали ?
Коли був підписаний акт про капітуляцію Німеччини?
На цьому наше заняття закінчується до нових зустрічей  . До побачення !





Сьогодні 34 - річниця Чорнобильської катастрофи.



26 квітня 1986 року, о 1 год. 23 хв., на четвертому енергоблоці
Чорнобильської АЕС стався потужний хімічний вибух,
 який спричинив руйнування частини реакторного блоку і машинного залу.
Після вибуху та пожежі утворилася радіоактивна хмара,
яка накрила не лише території сучасної УкраїниБілорусі та Росії,
але й території багатьох європейських країн – ШвеціїАвстріїНорвегії,
 НімеччиниФінляндіїГреціїРумуніїСловеніїЛитвиЛатвії.
За Міжнародною шкалою ядерних подій (INES) цю аварію
класифікували за найвищим – сьомим рівнем небезпеки.

грудня 2016 року Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних
Націй ухвалила резолюцію,  якою проголосила
26 квітня Міжнародним днем пам'яті про чорнобильську катастрофу.



"Ти відомий сьогодні кожному - 
не ім'ям своїм, а бідою!"
виставка-спомин.

День пам'яті Чорнобильської катастрофи 
квітень 2019 рік.

Ви чулияк плаче спустошена Припять,За скоєний гріх розіпята живцем,Припята до небащоб вічності випить,Щоб вмити від бруду змарніле лице?
Регочуть іони малиновим дзвоном,
Вбиваючи блиск нерозкритих очей,
Ридає вночі божевільна мадонна,
Приймаючи з лона холодних дітей
В бездонність ночей.
І тихо ступає життя у полин,
І лине Чорнобильський дзвін.


Комментариев нет:

Отправить комментарий